Podczas odbywającego się w dniach 7-9 maja w Katowicach XVI Europejskiego Kongresu Gospodarczego nie zabrakło tematów morskich. W trakcie debaty "Polskie porty morskie" eksperci, w tym przedstawiciele branży morskiej, rozmawiali na temat rozbudowy infrastruktury polskich portów nad Bałtykiem, ich znaczenia dla krajowej gospodarki czy też planów inwestycyjnych.
W dniach 10-11 czerwca w hotelu Radisson Blu w Sopocie odbędzie się druga edycja ogólnopolskiej konferencji w całości skoncentrowanej na sektorze portów morskich – Kongresu Polskie Porty 2030. Partnerem strategicznym wydarzenia jest Zarząd Morskiego Portu Gdańsk.
Od 2014 roku jest rozwijane przedsięwzięcie, mające połączyć kilka państw Europy Wschodniej, aby zapewnić lepszy transport towarowy. Na modernizacji kolei państw nadbałtyckich szczególnie mają zyskać porty morskie, gdyż pozwoli to sprawniej wywozić ładunki z terminali, zapewniając tym samym wydajniejsze przeładunki. Istniej pilna potrzeba stworzenia nowoczesnej infrastruktury kolejowej o europejskim standardzie, która pomoże integracji krajów bałtyckich z europejską siecią transportową i rynkiem zachodnioeuropejskim.
W dniach 10-11 czerwca w hotelu Radisson Blu w Sopocie odbędzie się druga edycja ogólnopolskiej konferencji w całości skoncentrowanej na sektorze portów morskich – Kongres Polskie Porty 2030. Patronem honorowym wydarzenia jest Ministerstwo Infrastruktury. Pierwsza edycja Kongresu okazała się wielkim sukcesem i jedną z największych imprez gospodarczych w regionie. Zgromadziła ponad 500 uczestników oraz ponad 70 prelegentów. W tym roku zainteresowanie konferencją jest jeszcze większe. Spotkajmy się w Sopocie !
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły ponowne postępowanie przetargowe na wybór wykonawcy dla zadania pn. Odcinek A - Roboty budowlane na liniach kolejowych nr 201 odc. Kościerzyna - Somonino oraz nr 214 Somonino - Kartuzy realizowane w ramach projektu „Prace na alternatywnym ciągu transportowym Bydgoszcz - Trójmiasto, etap I".
Budimex S.A., lider branży budowlanej, ogłasza podpisanie Aneksu nr 6 do Umowy z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Wartość aneksu sięga 136,6 mln zł, a cała umowa z aneksami to imponujące 2,02 mld zł netto.
Kolosalny wzrost przeładunku paliw, pokaźne wzrosty przeładunków zbóż, węgla i koksu, a także bardzo poważne inwestycje, które w znaczny sposób zmienią port i miasto w ciągu najbliższych kilku-kilkunastu lat – tak wygląda 2023 rok w Porcie Gdynia.
Od 17 października ruszają spotkania z mieszkańcami Pomorza ws. zapewnienia połączenia kolejowego do elektrowni jądrowej - poinformowała we wtorek spółka Polskie Elektrownie Jądrowe. Spotkania planowane są w Wicku, Garczegorzu, Gniewinie, Choczewie i Wejherowie.
Rozwój infrastruktury kolejowej gdyńskiego portu ma wpłynąć na wydajność transportu oraz poprawić bezpieczeństwo na jego obszarze. W obliczu rosnących przeładunków Portu Gdynia kluczowe dla gospodarki państwa stało się zapewnienie mu również właściwej przepustowości poprzez zwiększony udział kolei w transporcie lądowym.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wybudują przejście pod torem linii kolejowej Lubiewo–Świnoujście oraz blisko stumetrową ścieżkę pieszo-rowerową, co ułatwi mieszkańcom i turystom dojście do plaży – poinformował w poniedziałek Ministerstwo Infrastruktury. Koszt inwestycji wyniesie blisko 3 mln zł.
Pomorskie branże kluczowe i inteligentne specjalizacje Pomorza. Bierzmy przykład z Danii [RELACJA]
Akcja ratownicza w usteckim porcie. Mężczyzna wpadł do wody, bo zagapił się w telefon
EKG: infrastruktura transportowa dla zrównoważonego rozwoju gospodarczego i bezpieczeństwa
100 lat polskiego żeglarstwa na wystawie w Narodowym Muzeum Morskim w Gdańsku
Morska Jednostka Rakietowa bierze udział w estońskim ćwiczeniu "Spring Storm 24"
Postęp prac przy zawalonym moście w Baltimore. Zostanie otwarta wodna trasa dla jednostek rekreacyjnych